OSNOVNE RAČUNSKE OPERACIJE KAO TEMELJ ZNANJA MATEMATIKE
U prvom razredu osnovne škole izvode se osnovne matematičke operacije sabiranja i oduzimanja, a u drugom razredu osnovne matematičke operacije množenja i dijeljenja. Ako se to uspješno obavi, tada nema poteškoća u daljem radu.
U učionici se nastavni materijal objašnjava pred svim učenicima, zatim se ponavlja, uvježbava i provjerava. Najlakše je objasniti novi materijal, dok je vežbanje i ponavljanje mnogo teže.
Prečesto nije bilo dovoljno vremena za to, jer dok sam radio, u mojim razredima nikad nije bilo manje od trideset učenika.
Uzmimo za primjer množenje (i druge aritmetičke operacije svode se na isti princip).
Na ploču sam zapisao brojeve 0 do 10, nasumičnim redosljedom. Učenik bi došao do ploče, pokazivao redom brojeve i izgovarao njihove umnoške.
Da bih motivisao učenike da vježbaju i kod kuće, dok su izgovarali množenja sa štopericom, mjerio sam njihovo vrijeme i oni su međusobno upoređivali rezultate.
Napredniji učenici mogli su da izgovore sva množenja u samo šest sekundi.
Ako su neki rezultat odgovorili pogrešno, bili bi upozoreni, što bi odmah ispravili.
Kopirali smo opisani princip rada u kompjutersku aplikaciju, tako da ako znate nekoga ko mora da ponovi osnove sabiranja, oduzimanja, množenja i dijeljenja, otvorite mu Pametnu guju na svom pametnom telefonu ili računaru i nećete požaliti.
Pročitaj više: