ОСНОВНЕ РАЧУНСКЕ ОПЕРАЦИЈЕ КАО ТЕМЕЉ ЗНАЊА МАТЕМАТИКЕ
У првом разреду основне школе изводе се основне математичке операције сабирања и одузимања, а у другом разреду основне математичке операције множења и дијељења. Ако се то успјешно обави, тада нема потешкоћа у даљем раду.
У учионици се наставни материјал објашњава пред свим ученицима, затим се понавља, увјежбава и провјерава. Најлакше је објаснити нови материјал, док је вјежбање и понављање много теже.
Пречесто није било довољно времена за то, јер док сам радио, у мојим разредима никад није било мање од тридесет ученика.
Узмимо за примјер множење (а и друге аритметичке операције своде се на исти принцип).
На плочу сам записао бројеве 0 до 10, насумичним редосљедом. Ученик би дошао до плоче, показивао редом бројеве и изговарао њихове умношке.
Да бих мотивисао ученике да вјежбају и код куће, док су изговарали множења са штоперицом, мјерио сам њихово вријеме и они су међусобно упоређивали резултате.
Напреднији ученици могли су да изговоре сва множења у само шест секунди.
Ако су неки резултат одговорили погрешно, били би упозорени, што би одмах исправили.
Копирали смо описани принцип рада у рачунарску апликацију, тако да ако знате некога ко мора да понови основе сабирања, одузимања, множења и дијељења, отворите му Паметну гују на свом паметном телефону или рачунару и нећете пожалити.
Прочитај више: